Ви перебуваєте в режимі підказок Вимкнути
Глосарій

Market maker | Маркет-мейкер

Категорія — Учасники ринку

Маркет-мейкер ( англ.Market-maker) - це учасник ринку, який готовий купувати і продавати актив на постійній і регулярній основі по публічної котируванні, заробляючи на спреді (різниця цін bid і ask). Завдання маркет-мейкера полягає в тому, щоб створювати і підтримувати ліквідність в моменти слабкого ринкового попиту і пропозиції.

Маркетмейкерами - невід'ємна і необхідна частина ринку. Вони далеко не завжди заробляють на русі цін, але забезпечують комфорт угод, навіть коли трейдери не знають, з ким саме мають справу з відповідної сторони.

Можна виділити наступні основні обов'язки Маркет-мейкерів:

    -утримання котирувань в певному діапазоні;

    -надання додаткової ліквідності в міру необхідності;

    -запобігання розривів цін.


Існують два типи маркет-мейкерів:

- Ордер-тейкером. Торгують на замовлення клієнта в якості посередника.

- Ордер-мейкери. Відстежують динаміку рухів певних активів, складаючи прогнозні очікування цін на основі цих даних.


- Маркет-мейкери можуть оцінити тенденції на ринку цінних паперів, їх надійність і очікуваний дохід, пізніше інформуючи про них більш дрібні установи. Найращі пропозиції зводяться разом, і відбувається угода.

Величезну роль маркет-мейкери грають в ситуації, коли на ринку переважають виключно продавці або тільки покупці. Таке трапляється під час виходу позитивних новин, або, навпаки, в період панічного продажу через якогось негативу.

У таких ситуаціях, маркет-мейкер зобов'язаний укладати угоди з купівлі (продажу) активу, навіть незважаючи на те, що це для нього збитково. Оскільки його головна мета полягає не в тому, щоб заробити гроші, а в тому, щоб нівелювати попит і пропозицію, а також підтримувати ринкову ліквідність. Ось і виходить, що коли ціна растет- Маркет-мейкер продає, а коли ціна падає - Маркет-мейкер купує.
Терміни з цієї ж категорії