Ви перебуваєте в режимі підказок Вимкнути
Глосарій

Rating Agency | Рейтингове агентство

Категорія — Кредитні рейтинги
Рейтингове агентство - організація, що займається оцінкою кредитоспроможності емітентів і інвестиційної якості випущених цінних паперів, в результаті якої емітентам присвоюються кредитні рейтинги.

Всього в світі здійснюють свою діяльність близько 100 рейтингових агентств, які діляться на міжнародні та національні рейтингові агентства. Виділяють три найбільш авторитетних агентства, званих «великою трійкою»: Fitch Ratings, S&P Global Ratings, Moody's Investors Service.

Особливості:

• присвоює рейтинги емітентам зобов'язань або цінних паперів: суверенним державам, місцевим органам влади, підприємствам спеціального призначення, комерційним і некомерційним організаціям;
• не провадить оцінку кредитоспроможності фізичних осіб;
• присвоює рейтинги цінних паперів: облігацій, депозитних і ощадних сертифікатів, комерційних паперах, привілейованими акціями і структурованим фінансовим продуктам;
• присвоює рейтинг в формі буквеної оцінки, що відображає ймовірність того, що позичальник зможе повернути основну суму боргу і нараховані відсотки;
• крім рейтингу позичальника публікує також прогноз:

• позитивний - при наявності ймовірності позитивних змін і можливості підвищення рейтингу;
• стабільний - очікується збереження рейтингу незмінним;
• негативний - при наявності ймовірності негативних змін і можливість зниження рейтингу.

Переваги:​​

• рейтингові агентства присвоюють міри ризику для різних організацій, що дозволяє інвесторам отримати незалежну думку про кредитний ризик кожного позичальника, який, в свою чергу, може отримати доступ до позикового фінансування без необхідності оцінки з боку кожного кредитора;
• інвестори мають доступ до актуальної інформації про надійність своїх вкладень, оскільки платоспроможність позичальника оцінюється агентством протягом усього періоду співпраці;
• рейтинги агентства використовуються банками для визначення премії за ризик, що стягується за кредитами і облігаціями. Низький кредитний рейтинг призводить до збільшення процентної ставки за борговими зобов'язаннями;
• високий кредитний рейтинг дозволяє отримати доступ до великим інвесторам;
• на рівні країн сприятливий рейтинг може сприяти залученню прямих іноземних інвестицій в країну.

Недоліки:

• відсутність конкуренції на ринку кредитного рейтингування: велику частку займають компанії «великої трійки»;
• наявність міжнародної шкали і національної, не обмеженої суверенним рейтингом країни;
• повільна швидкість реакції на події і помилкові оцінки рейтингових агентств можуть спровокувати кризові явища. Так, привласнення високого кредитного рейтингу цінних паперів з іпотечним покриттям, які виявилися інвестиціями з високим ризиком, стало однією з причин фінансової кризи 2008 року;
• суперечливість результатів різних рейтингових агентств;
• конфлікт інтересів між рейтинговими агентствами і емітентами цінних паперів, які оплачують надання рейтингових послуг і зацікавлені в позитивній оцінці;
• політична ангажованість.

Терміни з цієї ж категорії